tiistai 28. joulukuuta 2010

Voihan työhakemus

Vähän tekisi mieli kirota. Pärrätä niin, että räkä lentää. On se kumma, että vaikka kuinka kuvittelee osaavansa kirjoittaa, ei työhakemukseen tule yhtäkään älyllistä lausetta.

Minä olen...
Kuka minä olen? Miten määrittelen itseni? Kuka minä haluan olla?

Olen työskennellyt...
Paikan tiedän, työhuoneita oli "urallani" kaikkiaan 3. Mitä tein siellä? Hengailin 8 vuotta? Aikani ainakin sain kulumaan, joku aina halusi jotain. "Ei tällä niin kiire ole, piti olla valmis eilen, voisitko auttaa?"

Koulutukseltani olen...
En oikein mitään. Tai olenhan. Sekään tutkinto ei sano kenellekään yhtään mitään, vaikka kuulostaa hyvältä. Miten voin kehua koulutustani, jos itseopiskellen oppi paremmin? Niistä tunneista ei tosin saanut todistusta.

Osaan...
Vähän kaikenlaista. Paljon kaikkea, en oikein mitään hyvin. Kai. Hitostako minä tiedän? Mihin verrataan? Mitä pitäisi osata? Kyllä minä sen osaan tai ainakin opin pian, jos tarvetta on.

Enkä minä koskaan ole saanut mitään paikkaa hakemuksella, en kyllä reittäkään pitkin. Miten yleensäkään on mahdollista, että olen ollut töissä? Olenkos minä edes ollut töissä? Lomailu alkaa vaikuttaa aivotoimintaan.

Sain tänään postissa työtodistukseni, joka oli päin helvettiä. Ettei ne sitäkään osanneet itse tehdä. Kirjoitin lämminsävyisen postin esimiehelleni ja pyysin korjausta.

EDIT:
Ai niin, unohdin tärkeimmän tässä mielenkuohussa:
Tervetuloa uusille lukijoille, toivottavasti viihdytte!

5 kommenttia:

  1. Kopiloin tämän tänne oikeaan postiin. Tiedän, että kommenttinamiskuukkelini on "väärässä" paikassa tekstin yläpuolella, mutta juuri tämän kommentin osuminen väärään tekstiin sai minut hihittämään. Kanaemo, todistit kommenttisi aika mainiosti!! :D

    kanaemo 29. joulukuuta 2010 11.33

    Voih, täällä yksi tosi onneton lomakkeiden ja hakemusten täyttäjä/kirjoittaja. :/ Yleensä jätän kaikki lomakkeet miehelleni, täytelköön. En muista lasten sotuja, en omaa tilinumeroani, joskus unohdan osoitteen... MITEN joku täysi-ikäinen (ei aikuinen) voi olla näin surkea suht helpon asian suorittamsessa.
    Että tiedän tunteen! :)

    VastaaPoista
  2. Tsemppiä vaan näihin touhuihin.
    En oo tainnu yhtään työpaikkaa saada hakemuksella...:P

    VastaaPoista
  3. Työhakemushan on yksi maailman suurin valhe! Ei kukaan halua kuulla, mitä oikeasti olemme. Halutaan vain kuulla, kuinka hyviksi osaamme valehdella itsemme. Tai mitä toivoisimme olevamme.

    VastaaPoista
  4. Ou nou. ;) No tässäpä se taas nähtiin! Just tällee onnistun jotenkin AINA sohlaamaan asiat, siis tuollaiset lomakeet ja näköjään jo kommentitkin. :D Voi apua...

    Jos laitan tästä lähtien vaikka siipan kirjottamaan kommentitkin, ehkä menis oikein. Nurkassa nojatuolissa istuisin ja sanelisin hälle ja toinen näpyttelis. Sit se koira tietenkin kirjottais jotain omiaan ja kaikki luulis että mie oon ihan lopullisesti seonnu entisestään. :p

    (Menisköhän tää nyt oikeeseen paikkaan.... hmm)

    VastaaPoista
  5. Tuo onkin aina haasteellista ..miten herätät mielenkiinnon paperilla. Mä oon saanu parikin työpaikkaa hakemuksella että ei se mikään mahdottomuus oo ;)

    Ihanaa uutta vuotta!

    VastaaPoista

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...