maanantai 22. heinäkuuta 2013

Reality blogging

Hävettää hillittömästi. En halua hamstrata. En juurikaan jaksa askarrella. En tarvitse kaikkea sälää, josta ehkä joskus voisi syntyä jotain uutta. Ei, ei, ei.

Tavoite
- 2 pinkkiä laatikkoa askartelutarvikkeita
- 1 laatikko askarteluun tarvittavia työkaluja
- 1 mustavalkoinen Ikea-kassi kuteita, naruja, nauhoja yms.

Reality
- 1 jätesäkillinen roskaa
- 1 jätesäkillinen kierrätystä
- kuteita, lankoja ja nauhoja tavoite + yksi Ikea-kassi ja yksi koppa (jemmasin Töllille jo yhden jätesäkillisen)
- askartelutarvikkeita tavoite + yksi korillinen, yksi Ikea-kassi ja yksi paperikassi.

Vaatehuoneen perimmässä nurkassa on vielä superjemmajemma. En ole vielä päässyt vaateosastolle. 

Mies on pussittanut vaatteensa, pinonnut kierrätettävät ja kirjannut ylös kaikki eri vaatetyyppiensä lukumäärät. (Siis oikeasti! Lukumäärät!)

En tiedä itkeäkö vai nauraa, siksi kirjoitan tämän ylös. Jotta tulevaisuudessa muistaisin. (Hah!)

Mutta miten ihmeessä voin laittaa kierrätykseen ne vaatteet, jotka ehkä joskus olisivat juuri oikeat ja sopivat? Miten pääsen yli siitä, että olen ehkä mahdollisesti tehnyt joskus virheostoksia, vaikkakin suurin osa on muutaman euron kirppisostoksia? Onko suurinta hulluutta laittaa vaatteet suoraan kierrätykseen vain siksi, että ei kertakaikkiaan jaksa kirppishässäkkää? Pitääkö ihmisen säilyttää siviilivihkimessä käyttämänsä mekko, vaikka ei sitä tule enää koskaan pitämään?

Tämä on aivan kaameaa.



12 kommenttia:

  1. Älä muuta virka, olen kesän aikana tutustunut vaatekaapin aarteisiin ja voi itku miten paljon hyvää tavaraa pitäsi laittaa kierrätykseen :) Kirpparilta hankittu, mutta joskus voisi tarvita.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en ole ihan varma vähentääkö vai lisääkö tavaran arvoa se, että se tosiaan on hommattu kirppikseltä. Sanoisin, että jopa lisää (hyvä löytö on aina hyvä löytö).

      Poista
  2. Minulla täällä jo pitkään ollut kaiken tavaran pois meiltä -vienti. Ostelemmaan pyrin vähän jos ollenkaan. Kaipaan vissiin lissää ilimaa ympärille :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivon, että mä pääsen tohon samaan, vaikka en olekaan ihan oikeasti juuri mitään ostellutkaan. Jostain sitä vaan kertyy. Olisi hienoa, jos nyt puhtaalta pöydältä osaisi olla fiksummin. Mitään en vanno, kun tiedän itseni. :D

      Poista
  3. Samanlaisia kasoja täällä pyöritellään ja tuskaillaan.
    Taidan vihdoin päätyä siihen vaihtoehtoon, että sen sijaan että 1)näen hirveän vaivan ja laputan kaiken kirppikselle (enkä kirjoita lappuihin totuutta, eli "uusi" tai "käyttämätön"), 2) käyn joka päivä siivoamassa pöydän ja 3) totean, että vielä pitää tyhjentää pöytä, irrottaa laput ja viedä loput kierrätykseen, taidan ihan vaan viedä kaiken kylmän viileästi kierrätykseen suorinta reittiä. Jää kaikki välivaiheet ja hermojen kiristelyt vähemmälle. Ja kuitenkin lopputulos on sama. Just ne vaatteet tai tavarat, joista olen vihdoin päättänyt luopua, on niitä, joita kaikkien vuosien jälkeen JUST tarvitaan jossain tietyssä tilaisuudessa, eikä niitä enää ole.
    Mikään muu ei kelpaa.

    PS. Mun miehen erilaisten vaatekappaleiden lukumäärät olis äkkiä laskettu. Kaikkia on maks. 2 :). Mutta silti sillä on aina jotain päällepantavaa. Toisin kuin mulla, vaikka kaappi on niin täynnä, ettei ovet mee kiinni.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Me vietiin Konttiin kamaa. Ei vaan jaksa sitä kirppisrumbaa nyt. Sitä paitsi pöytävuokrat ovat aika suolaisia ainakin noissa keskustan paikoissa. Eikä noissa mun romuissa edes ole mitään niin hyvää, että niistä tiliä tekisi.

      Mies kysyi vielä Kontin ovella, että haluatko vielä kurkata säkkiin. En kurkannut. Kaik män. :D Huh!

      Poista
  4. Huokaus.
    Mä asun asunnossa jossa on k e r r a n k i n tarpeeksi kaappitilaa. AINAKIN kahdelle. Ja kaikki mun käytössä.
    Tarttis oikeesti tehdä jotain.

    Ostaa jätesäkkejä?
    Noin niinkuin alkuun...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyt mä ymmärrän sun tuskas. Mut uusi koti olisi perfetto!

      Kyllähän sää aina väliin tyhjenteletkin varastoja, ehkä tilanne ei olekaan niin paha?

      Poista
  5. Vastaukset
    1. Mä en usko, että sulla olisi jemmassa tollainen kaaos kuin meillä. Namu oli niin .... vimosen päälle. Kaikki ihanasti suorassa ja siististi. Mä en tajua, miten tommosen saa aikaiseksi! Tai no, tajuanhan mä. Työllä. :D

      Poista
  6. Ei sitä uskoisikaan, mitä aarteita vaatekaapista voi löytyä...ja antiikkia...:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, löytyisikin! Tars jemmata vähän pidempään.

      Poista

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...